• Lagträff

    Hej alla. Söndag 24 nov ses vi klubbhuset direkt efter matchen mot IFK Eskilstuna dvs ca 13.45. Vi bjuder på pizza och dricka. Vi lottar ut nummer till de nya matchtröjorna. Detta gäller samtliga spelare. Det kan också bli lite taktiksnack och ev något quiz. I anmälan svarar ni på vilken pizza ni vill ha. Vi siktar på att vara klara till kl 16.00. Pizzor att välja på: Vesuvio - Kebabpizza - Hawaii - Calzone -Margarita. Meddela också om det är något du inte kan äta. Kallelse kommer senare idag. Vänligen//Ledarna P16 15 nov 2024 0kommentarer
  • Summering från föräldramötet

    Tack för ett trevligt föräldramöte med bra diskussioner. Kort summering nedan: - Elis mamma och Hannes mamma bildar en försäljningsgrupp och startar en försäljning i början på 2025, förslagen är Newbody, Parmesan eller Robertssons. - Vi tar ett kortare jul/nyår-uppehåll och börjar inomhus i början på 2025 i Rostahallarna lördagar 10:00-11:00. - Vi behöver hitta en eller flera sponsorer för att beställa träningsoveraller till laget under 2025. - 2026 börjar laget spela 5 mot 5 och träna två gånger i veckan.” P2018 12 nov 2024 2kommentarer
  • Övernattningsläger

    Här kommer lite praktisk information inför vårt läger till helgen. Ytterligare information kan komma inför helgen så håll uppsikt på hemsidan! Lägret startar med samling 13.45 på arenan. Lägret avslutas mellan 11.30 och 12.00 på söndagen. Varje spelare behöver ha med sig följande: - Madrass av något slag - Sängkläder eller sovsäck - Tandborste och tandkräm - Matchkläder och träningskläder (inklusive fotbollsskor och benskydd) - Ombyteskläder (och "vanliga" skor) samt eventuell pyjamas eller liknande - Duschhandduk - Ficklampa Laget kommer ordna med middag på lördagen (pizza) samt frukost på söndagen. Laget kommer även ordna med frukt, snacks och saft. Spelare bör inte ta med sig eget godis eller liknande. Vår plan är att samla in eventuella mobiltelefoner under lägret. Om någon spelare vill ringa hem eller liknande kommer de givetvis få göra det. Om ert barn har någon matallergi som är viktig för oss att känna till kan ni e-posta detta till martinekelof@hotmail.com så snart som möjligt. Samma sak om det är något annat som är viktigt för oss ledare att känna till. Vi kommer spela matcher mot Rynninge och Sturehov på lördagen. Första rundan matcher spelas 14.30 och andra rundan 16.00. Kom gärna och titta! Video från lägret P2014 11 nov 2024 14kommentarer
  • Summering Karlslundscupen

    Karlslundscupen Välarrangerade Karlslundscupen är över för denna gång. Halva vårt lag fick chansen att spela för första gången på 11mot11 mot riktigt duktiga lag från Mellansverige både födda 2010 och 2011. Åtta lag ställde upp i cupen och alla är inbjudna lag som hävdar sig bra på svår eller extra svår nivå. Vi summerar våra egna resultat med en seger (1-0 mot Järna), tre oavgjorda (0-0 mot Enskede och Järna igen och 1-1 mot AIK) och en förlust (0-1 mot Västerås SK) med målskillnaden 2-2. Två av de oavgjorda matcherna går till straffar där en slutar med seger och en med förlust. Överlag är det fem mycket jämna matcher där vi är två missade frilägen i slutet från att kvittera mot slutsegraren Västerås SK vilket hade gett oss A-semi. Otroligt roligt med så många jämna och tuffa matcher! Tack till alla medverkande duktiga lag. Känslan var att i princip alla lag hade kunnat nå finalen, så jämnt var det. Västerås SK och AIK möttes i finalen och det var också de två lag som gick vidare från vår egen grupp. Spelmässigt tar vi med oss många bitar att jobba vidare med då detta också var våra första matcher på 11mot11. Vi fortsätter vår resa mot 2025 Förväntningar och utmaningar framåt Vi hade flera avbytare på cupen och pratade innan och under helgen om vikten av att vara redo när chansen till spel skulle komma. Förväntningarna på insats vid träning och match ökar för varje speltermin som går och vi pratar i laget med gruppen och tjejerna om vad detta innebär. Vi tränar tre gånger i veckan och 100% i alla övningar är viktigt för att hänga med i utvecklingen. Vi ska ha roligt när vi tränar och spelar men att ge max är helt nödvändigt för att överleva på en fotbollsplan. Vi fortsätter träna en hel del i fokusgrupper utifrån nivå för största möjliga utveckling på så många som möjligt. Vår stora trupp möjliggör den typen av upplägg. På måndagar kommer vi rotera upp med spelare i träning till klubbens duktiga F17 lag. En bra möjlighet individuellt att få känna på ett högre tempo som vi kan ta med ner till oss igen. Avslutningsvis stort tack till alla som hjälpte till och gjorde Karlslundscupen möjlig. På återhörande! F16 11 nov 2024 0kommentarer
  • Visa fler nyheter