Försäljning av kakor
Då var det dags för årets första försäljning för laget och det är kakor vi säljer. Nytt inför denna försäljning är att vi har ett försäljningskrav då alla behöver vara med och bidra. Kravet är minst 5 sålda kakburkar/spelare. Vill/kan man inte sälja enligt krav kan man istället köpa ut sig. Man får då swisha 200 kr till lagets kassa. Jag har fått kataloger som jag kommer att ta med på söndagsträningarna framöver. Under tiden kan ni börja er försäljning digitalt genom att registrera er som säljare via grupplänken: https://www.kakservice.se/minasidor/77AF403C Till dig som säljer: 1. Registrera dig som säljare via grupplänken. 2. När du registrerat dig som säljare kommer du direkt in på Mina sidor. 3. Dela din webshop via mejl, sms, sociala medier och med QR-kod i mobilen. Försäljningen via webshopen kommer direkt in på Mina sidor. 4. Gå ut och sälj med säljkatalogen. Glöm inte att skriva in försäljningen du gjort med säljkatalogen på Mina sidor. Öka din försäljning genom att dela webshopen till släkt, vänner och bekanta så säljer du mer och snabbare. Tidigare år har man skrivit in sin försäljning i kommentarsfältet på Laget. För att förenkla beställningen i år får alla lägga in sin egen försäljning under Mina sidor. Skulle man stöta på problem får ni självklart höra av er. Försäljningsperiod tom 10 mars med tanke på att det är sportlov. Kakorna kommer att levereras till en träning. Alla säljare swishar till lagets swishnummer 123 490 03 46 i samband med leverans. Lycka till!
F2015/16
12 feb 2025
2kommentarer
Första försäljningen år 2025
Hej! Vi ska starta upp vår första försäljning för år 2025. Vi kommer att sälja toapapper som är av god kvalitet. - 36 rullar (svenskt toapapper till bra kvalitet). - priset hamnar på 250kr till kund. - vi får in 90kr av dessa till vår lagkassa. - Minimiförsäljning blir 5*36 rullar - Om man vill friköpa sig så blir utköpssumman på 450kr. - Den 25 februari behöver jag veta exakt antalet som ni vill sälja. Ni skriver i kommentarsfältet. - ni som vill friköpa er behöver också skriva i kommentarsfältet om det. - jag återkommer med mer information om vart och när toapapper kan hämtas för att sedan lämna ut till kunderna. - om ni önskar försäljningsblad så kan ni meddela mig så mailar jag det till er. Om ni har några funderingar, kontakta mig på 0704-789647. Hälsning Julita dag
P2015
12 feb 2025
52kommentarer
Träning ikväll
Vi ses på träningen ikväll
Karlslund United - Parasport
11 feb 2025
0kommentarer
Anteckningar föräldramöte 9/2
Här kommer anteckningar från dagens föräldramöte: I år fyller spelarna födda 2015 10 år vilket innebär några förändringar. Laget kommer spela sjumanna. Planhyran som betalas till klubben är 10 000 kr/år istället för tidigare 5 000 kr/år. Gällande träningar så kommer det att bli 3 träningar/vecka men detta börjar vi med till hösten eller senare. Vi siktar på att träningen ska vara 1,5 timme. Det finns möjlighet att genomföra viss nivåanpassning för spelarna. Vid matcher är huvudregeln att 10 spelare är kallade till varje match. Detta för att ge spelarna så mycket speltid som möjligt vid match. Träningsnärvaro kommer att ligga till grund för kallelse till match. Det blir även ca 6 poolspel och 4 cuper i år. Vid Karlslundscupen och Örebrocupen förväntas lagets föräldrar ställa upp med att göra vissa arbetsuppgifter på cuperna eftersom klubben är medarrangör. I utbyte mot detta är lagets deltagande i cupen gratis. Varje lag ska ha en föräldragrupp, enligt klubbens modell. Föräldragruppens uppgift är att ”projektleda” försäljningar, arbetsuppgifter på cuper/poolspel och planera sociala aktiviteter för spelarna. Carin, Sarah och Michael anmäler sig till föräldragrupp. Nästkommande cup med arbetsuppgifter är Karlslundscupen 22 mars. Vi bestämmer att det blir kakförsäljning i vår och preliminärt försäljning av Newbody i höst. En social aktivitet, exempelvis grill och lekar på Arenan, planeras till våren och en i sommar i anslutning till säsongens sista träning. Mer information om lagets försäljning av kakor kommer här på Laget.se inom kort. Uteträning på tisdagar börjar igen preliminärt tisdag vecka 9, lite beroende på väder. Kallelse kommer när uteträningarna börjar igen. En fråga ställs om några ytterligare åtgärder kommer att vidtas för att höja säkerheten i samband med fotbollsaktiviteterna. Ledarna kommer att ställa frågan vidare till klubbens ledning och vi återkopplar när vi har fått svar och vägledning i frågan från klubben. Efter mötet delas jackorna ut. Priset per jacka, 200 kr, ska swishas till lagets kassa på nr 123 490 03 46. Tack för ett bra föräldramöte. Är det någon som vill anmäla sig till föräldragruppen så kan ni göra det här i inläggets kommentarsfält.
F2015/16
9 feb 2025
1kommentar
Visa fler nyheter